Regulamin świadczenia usługi powiadomień o publikacji raportów i informacji w aplikacji AlertSerwis.pl
§ 1. Wstęp
Regulamin określa zakres i warunki świadczenia usług monitorowania
publikacji raportów i informacji Spółek notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie oferowanych przez AlertSerwis.pl
§ 2. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia posiadają następujące znaczenie:
Cennik
- szczegółowy wykaz Usług wraz z zestawieniem rodzaju i wysokości opłat
oraz zasad ich naliczania, stanowiący integralną część Umowy,
publikowany na stronie
www.AlertSerwis.plDoładowanie
Konta - czynność wykonana przez Użytkownika polegająca na zakupie i
opłaceniu usługi nazwanej pakietem o nominałach podanych w Cenniku.
Dostawca
Usług – alertserwis.pl sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300), przy ul. A. Frycza-Modrzewskiego 20, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000936772, NIP
5472228434.
AlertSerwis.pl - aplikacja dostępna pod adresem
www.AlertSerwis.pl
umożliwiająca Spółkom Giełdowym tworzenie indywidualnych widgetów,
które po zamieszczeniu na internetowej stronie emitenta wspierają
budowanie Relacji Inwestorskich i komunikacji z rynkiem. Użytkownicy
zapisani na listę subskrypcji monitorują publikacje raportów i
informacji Spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w
Warszawie.
Usługa realizowana jest za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub SMS.
Pakiet usług – oznacza łączną ilość oferowanych funkcjonalności udostępniony przez Dostawcę Usług, zgodny z wyborem Użytkownika.
Pakiet
SMS – oznacza określoną ilość SMS umożliwiających dostarczenie
informacji udostępniony przez Dostawcę Usług, zgodny z oferowanymi
przedziałami,
Okres Ważności - czas, w którym Użytkownik może w pełni
korzystać z Usług w ramach wybranego pakietu. Okres Ważności podany
jest w Cenniku. W przypadku kolejnych doładowań Okres Ważności
przedłużany jest licząc od dnia zakończenia ostatniego Okresu Ważności,
Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia Usług dla Użytkowników, stanowiący integralną część Umowy,
Umowa
- umowa o świadczenie usług oferowanych w zakresie dostępnych
funkcjonalności dostępnych pod marką AlertSerwis.pl, na podstawie której
Dostawca Usług zobowiązuje się do ich świadczenia zgodnie z
Regulaminem, a Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich
warunków zawartych w niniejszym Regulaminie,
Usługi - usługi wymienione w Cenniku i świadczone przez Dostawcę Usług zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu,
Użytkownik
- osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca
osobowości prawnej korzystająca z Usług AlertSerwis.pl,
Wartość Konta - określony w polskich złotych limit do wykorzystania przez Użytkownika na korzystanie z Usług AlertSerwis.pl,
Zamówienie
- oświadczenie Użytkownika złożone za pośrednictwem podmiotów
oferujących Usługi, zawierające dane Użytkownika oraz specyfikację
zamawianej przez niego usługi.
ESPI - Elektroniczny System Przekazu Informacji nadzorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego,
EBI - Elektroniczna Baza Informacji nadzorowana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
§ 3. Umowa o świadczenie Usług
1. Umowa zostaje zawarta z Użytkownikiem, który złoży Zamówienie i dokonał zapłaty - Doładowania Konta.
2.
Zamówienie Usług skutkuje przydzieleniem loginu i hasła dostępowego do
aplikacji AlertSerwis.pl w celu indywidualnej konfiguracji Usług zgodnie
z wyborem Użytkownika.
3. Użytkownik korzysta z Usług w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
4. Cennik oraz niniejszy Regulamin są udostępniane Użytkownikowi na stronie internetowej
www.AlertSerwis.pl przed złożeniem Zamówienia. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
5. Czas trwania umowy jest nieoznaczony, chyba że strony Umowy postanowią inaczej.
§ 4. Rozwiązanie Umowy i wygaśnięcie Umowy
1. Dostawca Usług może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym,
jeżeli Użytkownik narusza postanowienia Umowy, niniejszego Regulaminu
lub przepisy obowiązującego prawa.
2. Dostawca Usług ma prawo,
zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Cywilnym do żądania od
Użytkownika odszkodowania, jeżeli wskutek działań Użytkownika
określonych w ust. 1 Dostawca Usług poniesie szkodę.
3. Umowa z Użytkownikiem wygasa z chwilą zaprzestania świadczenia usług, co następuje po upływie Okresu Ważności konta.
4. Niewykorzystana w momencie upływu Okresu Ważności Wartość środków Doładowania Konta nie podlega zwrotowi.
1. Rodzaje Usług określone są w Cenniku i na stronie
www.AlertSerwis.pl,
2. Dostawca Usług może rozszerzyć zakres oferowanych usług bez konieczności zmiany Regulaminu i Cennika."
§ 6. Opłaty za świadczenie Usług
1. Opłaty za Usługi świadczone Użytkownikowi oraz szczegółowe zasady ich naliczania określone są w Cenniku.
2.
O podwyższeniu cen za Usługi Dostawca Usług powiadamia Użytkowników z
wyprzedzeniem wynoszącym co najmniej 30 dni, przez podanie informacji na
stronie
www.AlertSerwis.pl oraz w formie wiadomości przesłanej w wiadomości elektronicznej na adres Użytkownika podany podczas rejestracji.
3. Użytkownik uiszcza opłaty poprzez Doładowanie Konta.
4. Opłaty za świadczenie Usług pobierane są jako płatność z góry (pre-paid).
5. Użytkownik może korzystać z Usług do momentu wyczerpania Wartości Konta, lecz nie dłużej niż wynosi Okres Ważności.
6.
W momencie wyczerpania Wartości Konta lub upłynięcia Okresu Ważności
następuje zawieszenie świadczenia płatnych Usług, za które pobierane są
opłaty zgodnie z Cennikiem.
7. Po upływie Okresu Ważności Użytkownik zachowuje:
a. dostęp do aplikacji AlertSerwis.pl,
b. do dyspozycji konto Użytkownika,
c. możliwość korzystania z udostępnionych przez Dostawcę usług darmowych,
d. możliwość Doładowania Konta i przedłużenia Okresu Ważności.
8.
Dostawca Usług dopuszcza zakończenie realizacji wybranych usług
wymagających dodatkowych opłat (np. pakiety SMS) w okresie Ważności
Konta.
9. Użytkownik odpowiada za podanie i aktualizację kompletnych i
prawdziwych danych Użytkownika, w tym adresu e-mail służącego do
korespondencji.
10. Użytkownik ponosi osobistą odpowiedzialność za
skutki niepoprawnego podania loginu i hasła w trakcie logowania się i
podczas Doładowywania Konta.
§ 7. Zobowiązania Dostawcy
1. Dostawca Usług nie prowadzi informacji o adresach e-mail Użytkowników usług AlertSerwis.pl.
2.
Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do raportów
spółek publikowanych z pominięciem systemów ESPI i/lub EBI.
3.
Dostawca Usług stosownie do możliwości technicznych dołoży wszelkich
starań, aby usługa była świadczona w sposób nieprzerwany, a o terminach
ewentualnych przewidzianych przerw, w tym konserwacyjnych zawiadomi
użytkowników na stronie
www.AlertSerwis.pl.
4.
Dostawca Usług ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie Usług wyłącznie w zakresie określonym Regulaminem ,
obowiązującym prawem polskim oraz Kodeksem Cywilnym.
5. Z tytułu
niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Dostawcę Usług
Użytkownikowi przysługuje odszkodowanie w formie kary umownej.
6. Za
każdy dzień przerwy w świadczeniu Usług trwającej dłużej niż 12 godzin,
jednakże za okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, Użytkownikowi przysługuje
odszkodowanie w wysokości 1/30 średniego miesięcznego wykorzystania
wpłaconej przez Użytkownika kwoty na poczet danej usługi za okres 3
miesięcy poprzedzających dzień złożenia reklamacji lub w przypadku gdy
Użytkownik korzysta z danej usługi krócej niż 3 miesiące za faktyczny
okres korzystania. Wypłata odszkodowania następuje w przypadku
pozytywnego rozpatrzenia wniesionej przez Użytkownika reklamacji w
terminie do 30 dni od uznania reklamacji.
7. Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług wynikające z:
a. niedostatecznej przepustowości lub jakości łącza, za pomocą którego Użytkownik jest podłączony do sieci Internet,
b. niewłaściwego funkcjonowania ESPI I/lub EBI lub zmian w tych
systemach dokonanych przez ich administratorów bez właściwego
poinformowania korzystających z treści tam publikowanych,
c. fluktuacji przepustowości i innych parametrów łącz, wpływającej na jakość wykonywanych przez Dostawcę Usług,
d. korzystania z Usług przez osoby trzecie przy wykorzystaniu loginu i hasła Użytkownika,
e. podania niepoprawnych lub nieprawdziwych danych przy dokonywaniu opłat za usługę,
f. działania siły wyższej.
§ 8. Zobowiązania Użytkownika
1. Użytkownik akceptując niniejszy Regulamin wyraża zgodę na
przetwarzanie swoich danych osobowych, podanych w Zamówieniu w celu
świadczenia usług lub w innym, rozszerzonym zakresie, o ile wyrazi na to
zgodę podczas składania Zamówienia. Żądanie Użytkownika zaprzestania
przetwarzania jego danych osobowych jest równoznaczne z zaprzestaniem
korzystania z Usług.
§ 9. Postępowanie reklamacyjne
1. Użytkownicy mogą składać reklamacje dotyczące niewykonania lub
nienależytego wykonania Usług lub nieprawidłowości w uiszczaniu
należności z tytułu świadczenia tych Usług.
2. Reklamacja powinna zawierać:
a. imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Użytkownika,
b. określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,
c. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
d. login (adres e-mail) Użytkownika lub inne dane określające Usługi,
e. wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku gdy Użytkownik żąda ich wypłaty,
f. sposób ewentualnego zwrotu należności, tj. zwiększenie Wartości
Konta lub zaliczenie na poczet przyszłych należności lub zwrot na
wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy,
g. podpis użytkownika - w przypadku reklamacji składanej w formie pisemnej.
3.
W przypadku, gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych w
ust. 2 pkt. a)-d),f)-g), Dostawca Usług, o ile uzna, że jest to
konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa
reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7
dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie
reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez
rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, reklamację
pozostawia się bez rozpoznania.
4. Reklamacja może być złożona
pisemnie, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się
na odległość, w tym drogą elektroniczną na adres:
[email protected].
5.
W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub przy wykorzystaniu innych
środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną,
Dostawca usług jest zobowiązany w terminie 14 dni od złożenia reklamacji
do potwierdzenie jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy,
adresu oraz numeru telefonu jednostki Dostawcy Usług rozpatrującej
reklamację.
6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej złożenia.
7.
Reklamacje mogą być wnoszone w terminie 3 miesięcy od daty zdarzenia
stanowiącego przedmiot reklamacji. Reklamacje wniesione po tym terminie
pozostawia się bez rozpoznania.
8. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia, uważa się, że reklamacja została uznana.
9. Dostawca Usług udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej.
10.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwestionowana kwota
podlega zwrotowi w terminie 14 dni od dnia doręczenia Użytkownikowi
przez Dostawcę Usług odpowiedzi na reklamację w sposób określony przez
Użytkownika. Jeżeli Użytkownik nie wskaże numeru konta bankowego, kwota
podlega zwrotowi poprzez zwiększenie Wartości Konta lub zostanie
zaliczona na poczet przyszłych należności. Dostawca Usług nie ponosi
odpowiedzialności za negatywne dla Użytkownika skutki wypłaty kwoty
uznanej w ramach reklamacji w formie przelewu bankowego, będące wynikiem
działań lub zaniechań osób trzecich.
11. Po wyczerpaniu postępowania
reklamacyjnego Użytkownik może skierować sprawę na drogę postępowania
przed sądem powszechnym. W przypadku, gdy reklamującym jest osoba
fizyczna, która zawarła Umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, ma ona prawo dochodzenia
roszczeń w postępowaniu mediacyjnym lub przed sądem polubownym.
§ 10. Obsługa serwisowa
1. Obsługa serwisowa realizowana jest za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem
[email protected] lub poprzez stronę
www.AlertSerwis.pl.
2. Jeżeli wykonanie usługi serwisowej wiąże się z kosztami, są one każdorazowo określane w Cenniku.
§ 11. Postanowienia końcowe
1. Dostawca Usług nie gwarantuje bezpieczeństwa przekazu w szczególności w sieci Internet.
2.
W sprawach nie uregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy
powszechnie obowiązującego prawa polskiego. Wszelkie spory będą
rozstrzygane przez polski sąd powszechny właściwy miejscowo dla Dostawcy
Usług.
3. Regulamin może być zmieniony w każdym czasie poprzez umieszczenie zmiany Regulaminu na stronie www.AlertSerwis.pl.